PRIPREMA DJETETA ZA VRTIĆ

Vrtić je mjesto puno igre i zabave kroz koju se potiče razvoj kompetencija nužnih za djetetovo snalaženje i aktivno sudjelovanje u društvenom životu.

Boravak u vrtiću djetetu pruža razvoj novih znanja i vještina koje utječu na skladan i potpun razvoj djetetove osobnosti. 


VRTIĆ JE IZVRSNA PRIPREMA ZA ŽIVOT JER DIJETE KROZ IGRU USVAJA VJEŠTINE KOJE SVI TREBAMO IMATI KAKO BISMO KORAČALI KROZ ŽIVOT SAMOUVJERENO, A TO UČENJE SE ODVIJA NA NAJBOLJI NAČIN - MEĐU VRŠNJACIMA.  


ŠTO NAPRAVITI PRIJE POLASKA U VRTIĆ?   


  • Privikavati dijete na roditeljeve povremene odlaske (ostaviti dijete kod bake/rodbine na nekoliko sati;
    to će djetetu pomoći u shvaćanju da će se roditelj nakon odlaska vratiti).
  • Upoznati dijete s novom okolinom (prošetati uz vrtić, pogledati djecu koja se tamo igraju).
  • Poticati dijete na samostalnost u hranjenju, oblačenju, obavljanju higijenskih potreba.
  • Privikavati dijete na organizaciju dana kakva će biti u vrtiću (vrijeme obroka, odmora...).
  • Ne plašiti dijete vrtićem, već govoriti o vrtiću s veseljem i iščekivanjem.
  • Razgovarati s djetetom o tome što ga očekuje u vrtiću - ohrabriti dijete.


 DULJINA PRILAGODBE NA VRTIĆ OVISI O:  


  • dobi djeteta - lakše se prilagođavaju starija djeca
  • dosadašnjim iskustvima odvajanja od roditelja
  • individualnim osobinama djeteta
  • načinu na koje je dijete pripremljeno za polazak u vrtić
  • redovitost dolaženja u vrtić tijekom perioda prilagodbe


DJECA POKAZUJU TENDENCIJU KOPIRANJA OSJEĆAJA RODITELJA. 


DIJETE KOJE OSJEĆA RODITELJEVU NESIGURNOST TE NEPOVJERENJE
I SAMO JE NESIGURNO I NEPOVJERLJIVO.


PRVIH DANA U VRTIĆU DJECA MOGU:


  • protestirati ostanku u vrtiću
  • burno reagirati na rastanku s roditeljima            
  • reakciju pokazati tek nakon nekoliko dana, kad shvate da u vrtić moraju svaki dan
  • kratko i nemirno ili uopće ne spavati
  • moguća je i regresija u ponašanju (vraćanje na ranije oblike ponašanja, npr. ponovno traži dudu, pelene...)


SVA OVA PONAŠANJA SU PROLAZNA I KAKO SE DIJETE PRIVIKAVA NA VRTIĆ ZAMJENJUJU IH AKTIVNO SUDJELOVANJE U ŽIVOTU GRUPE, IGRA I DOBRO RASPOLOŽENJE.


KAKO SE PONAŠATI KADA DIJETE KRENE U VRTIĆ?


  • Poželjno je prve dane dijete ostaviti kraće u vrtiću te postupno produljivati vrijeme boravka.
  • Odmor u vrtiću je kritična faza i treba ga uključiti kada je dijete donekle prihvatilo novu situaciju.
  • Tijekom perioda prilagodbe ne uvoditi dodatne promjene u djetetovom načinu života
    (odvikavanje od dude, bočice, privikavanje na "tutu"...).
  • Jutarnji rastanak s djetetom treba biti kratak, topao i što vedriji.
  • Dugotrajno smirivanje djeteta u garderobi ili ponovno vraćanje samo zbunjuju dijete i otežavaju rastanak.
  • Roditelj treba definirati količinu vremena koje će dijete provesti bez njega, ali u terminima u kojima dijete to razumije (idem kupiti novine, na posao...).
  • Treba naglasiti potpunu vjerojatnost povratka (kada to obavim, vraća se po tebe...).Nakon rastanka ne treba se zadržavati u vidokrugu djeteta (u hodniku, viriti u sobu...). Važno je ostvariti dobar kontakt s odgojiteljem. 
  • Dijete će se osjećati sigurnije i smirenije ako vidi da njegovi roditelji s odgojiteljima razgovaraju ljubazno i s povjerenjem.
  • Roditelji trebaju biti strpljivi s djetetom, dopustiti mu da priča o događajima iz vrtića, o svojim osjećajima.